ONLINE

Website & Cultuur(t)huis

Onze website en subsites werden gezamenlijk 1.083.646 keer bezocht, 8.584 vaker dan in 2019; een jaar waarin publieksfavoriet CODA Paper Art geprogrammeerd stond en CODA een recordaantal bezoekers mocht ontvangen, zowel fysiek als online. Op www.coda-apeldoorn.nl kwam 4,3% van de bezoekers terecht via social media en 2,3% via digitale nieuwsbrieven. Google Grants en de daarbij behorende advertenties resulteerden in 35.820 websitebezoeken. Op onze website werden 15,12% meer pagina’s bekeken, met als grootste stijgers het digitale archief en de bibliotheek met CODA Afhaalbieb. Bezoekers van museumpagina’s en de activiteitenagenda verplaatsten zich juist naar pagina’s waar online activiteiten werden aangeboden. In totaal bezochten 21.877 bezoekers onze site via een op social media geplaatste URL (in 2019: 18.962) en 11.892 vanuit de nieuwsbrief (in 2019: 6.009). Om onze leden en bezoekers tijdens sluitingsperiodes zo goed mogelijk van dienst te zijn, werden online activiteiten en services samengebracht onder de noemer CODA Cultuur(t)huis. Op onze website, via social media, nieuwsbrieven en met lokale (media) partners ontdekten bezoekers een divers aanbod: van DIY met CODA ExperienceLab, erfgoedwandelingen, blogs, tutorials en museumsafari’s tot inspiratie uit de CODA collectie en online (voor)leesactiviteiten. Het Cultuur(t)huisplatform werd 3.383 keer bezocht.

Populaire webpagina’s

De informatiepagina over coronamaatregelen bij CODA / de bibliotheekcatalogus en CODA Afhaalbieb / het digitale archief / online activiteiten als de challenge sieraden maken in quarantaine / wandel- en fietsroute Tour de Forêt / digitale museumtours en -rondleidingen / museumsafari’s / bio- en fashion design voor thuis / het huren van studieruimtes / mogelijkheden tot online lezen / content in relatie tot 75 jaar vrijheid / de website van Herinneringscentrum Het Apeldoornsche Bosch / digitale Open Monumentendagen.