image

CODA MUSEUM

Educatie & programmering

Het educatief aanbod ging on- en offline vergezeld van programmering waarmee tentoonstellingsthema’s werden uitgediept en bezoekers konden ontdekken, experimenteren, leren en maken. Dit varieerde van instaprondleidingen, filmprogrammering (met GIGANT), muziekoptredens, workshops, maakmiddagen en artist talks tot (thuis)safari’s, challenges en wandel- en fietsroutes. Samenwerking met sociaal-maatschappelijke partners was daarbij een belangrijk uitgangspunt. Zo werd bij Drag Power samengewerkt met COC Midden-Gelderland om jongeren uit te nodigen om over het onderwerp te praten. Ook waren er klassenbezoeken en werd een rondleiding gecombineerd met activiteiten in de bibliotheek en het ExperienceLab en met talks met drag queens en fotografen uit de tentoonstelling. Ook kunstenaars hadden een belangrijke plek in de programmering; onder andere Beppe Kessler verzorgde rondleidingen door haar tentoonstelling en ging met bezoekers in gesprek. Animalia bevatte een educatieve ruimte in de Noordzaal en bij Fervente Verzamelaars waren interactieve onderdelen als een QR-code ontdekkingsreis en samen bouwen aan een grote houten spoorbaan. In The Future is Female konden bezoekers vormgedichten schrijven aan de hand objecten uit de tentoonstelling. Gedurende de sluiting werd een deel van de offline programmering vertaald naar online activiteiten en creatieve opdrachten voor thuis. Zo kregen de tentoonstellings- en safariboekjes bij Animalia en bij Van heide en verre een digitale variant. Daarnaast werd een speciaal ‘corona­programma’ ontwikkeld met de challenge quarantainesieraden maken in het kader van de Nationale Museumweek en met videocontent met en door kunstenaars en verzamelaars. Voor CKV/Beeldende Vorming werd voor VO-docenten een online les aangeboden bij The Future is Female.


> Bekijk het overzicht van deze en andere (online) activiteiten.