ORGANISATIE

Diensten & faciliteiten

De eerste maanden bood CODA plek aan meerdere organisaties voor zowel één- als meerdaagse evenementen, workshops en bijeenkomsten. Hierbij werd gebruik­gemaakt van CODA Auditorium en andere studie- of vergaderruimtes die CODA verhuurde. CODA Café en CODA Winkel werden in diezelfde periode zowel door museumbezoekers als door passanten bezocht.

CODA zakelijk & verhuur

Verschillende externe partijen hebben tot en met maart gebruikgemaakt van één van de ruimtes die in CODA Centrale Bibliotheek, CODA Junior en CODA Museum verhuurd worden. Stichting Apeldoorn Marketing is een vaste huurder; zij huren gedurende het jaar een ruimte boven CODA Museum. Andere huurders waren Gemeente Apeldoorn, Omgevingsdienst Veluwe-IJssel, Kadaster, Belastingdienst, Educared en Stimenz. Laatstgenoemde organisatie organiseerde in samenwerking met CODA en GIGANT TOTZO!, een nieuw ontmoetingsinitiatief waarin (alleenstaande) 50-plussers bij elkaar gebracht worden om elkaar te ontmoeten en samen dingen te ondernemen. In verband met de (aangescherpte) maatregelen rond corona is de zaalverhuur vanaf 16 maart voor externe partijen stopgezet. Vanaf eind juni werden vanuit het RIVM een aantal versoepelingen doorgevoerd, waardoor zaalverhuur onder bepaalde voorwaarden tot september weer beperkt mogelijk was.

CODA Winkel

Ook dit jaar werd CODA Winkel zowel door bezoekers van CODA Museum bezocht als ook door mensen die speciaal op zoek waren naar een bijzonder cadeau. In totaal zijn 9.400 artikelen verkocht, waaronder sieraden, tassen, wandelkaarten en mondkapjes. CODA Winkel is vanwege de maatregelen rond corona in totaal 11 weken (op verschillende momenten) gesloten geweest.

Naast 4.000 ansichtkaarten, 700 sieraden, 120 sjaals en 260 notitieboekjes, kalenders en agenda’s werden dit jaar ook mondkapjes verkocht (170 stuks). Bij de tassen en portemonnees (100) waren vooral de merken Tutti Brutti, Kritsta van Dijk, Mywalit en Maria la Verde populair. Andere populaire artikelen waren losse cubes voor de rubberen kettingen (170), keramiek van Pols Potten, Seletti en Olav Slingerland, en artikelen voor kinderen zoals auto’s, rammelaars en andere speeltjes (300). Bij de sieraden zijn items van Charlotte Moleneaar, Toontje Krekel, Els Taminiau, Zsiska, Gnoes, Dominiek Steinmeijer en Henk Wolvers verkocht. Mede door corona steeg de verkoop van wandelkaarten voor Paleispark Het Loo (1.350) en voor klompenpaden (435). Daarnaast werden als verkooppunt voor de VVV ook bonnen en andere fiets- en wandelkaarten verkocht.