Social media & nieuwsbrieven
CODA deelde nieuws, previews, collectie-inspiratie, online activiteiten, blogs, vlogs, foto’s en video’s en ging de interactie aan met 13.050 volgers op Instagram, 9.445 leden op Facebook, 6.394 volgers op X en 2.131 volgers op LinkedIn. Vooral de Instagram- en LinkedIn communities groeiden. Op het YouTube-kanaal van CODA werd 30.957 keer een video bekeken (21.354 in 2023). Op LinkedIn en X deelden we onder andere het laatste nieuws van CODA en gaven we inzicht in activiteiten en gebeurtenissen vanuit de actualiteit. Facebook werd veelal gebruikt om activiteiten, evenementen en videocontent (CODA breed) onder de aandacht te brengen. Instagram belichtte veelal onderwerpen gerelateerd aan tentoonstellingen, samenwerkingen met partners en communities, de CODA collectie en het ExperienceLab. CODA ExperienceLab heeft een separate communitypagina op Instagram (432 volgers), voor en door makers en bezoekers.
Populaire social media topics
Travelling Bricks (inhoudelijk en animaties) / Craft! Now / Rondje Erfgoed / World Unseen / Het Apeldoornsche Bosch / Royal Light / Internationale Vrouwendag / wedstrijden Poëzie voor een poesie, een fotochallenge i.s.m. Apeldoorn Photo en challenge Pixelbricks bij Travelling Bricks / feestweek Nieuwe hoofdstukken, met bijbehorend programma van de vernieuwde CODA Centrale Bibliotheek / fietsroute Tour de Transport / kledingruilmarkten / expositie Samen Sterker / CODA Talks / Thrillerfeest / Maand van de Geschiedenis / Kinderboekenweek

Digitale nieuwsbrieven
Het mailingbestand via inschrijving op de website van CODA omvat 20.148 abonnees (20.523 in 2023). In 2024 werden 33 nieuwsbrieven verstuurd (21 in 2023) naar in totaal 281.455 ontvangers (107.344 in 2023). De populairste mailings gingen over Travelling Bricks, fotocafés, Zero Waste Week, Rondje Erfgoed, fietsroute Tour de Transport en de feestweek Nieuwe hoofdstukken.