Social media & nieuwsbrieven
CODA deelde nieuws, previews, collectie-inspiratie, online activiteiten, blogs, vlogs, foto’s en video’s en ging de interactie aan met 7.900 leden op Facebook, 7.061 volgers op Twitter en 9.6082 op Instagram. Vooral de Instagram-community groeide en blijft groeien, evenals het aantal video’s en views op het YouTube-kanaal van CODA. De CODA Facebook-communities groeiden: Taalhuis van 240 naar 298 leden en de online Verhalentafel van 321 naar 616 leden. Op het YouTube-kanaal van CODA werd 34.500 (2021: 17.454) keer een video bekeken. Op Twitter deelden we onder andere het laatste nieuws van CODA en gaven we inzicht in activiteiten en gebeurtenissen vanuit de actualiteit. Facebook werd gebruikt om activiteiten, evenementen en videocontent (CODA-breed) onder de aandacht te brengen. Instagram belichtte veelal onderwerpen gerelateerd aan tentoonstellingen en bijbehorende activiteiten, de CODA collectie en het ExperienceLab én daarnaast de vele bezoekerservaringen via Instagram Stories: van een museumbezoek tot leeservaring of beleving van een evenement of maakactiviteit.
Populaire social media topics
Inside the outside en Mirages van Lieven Hendriks (inhoudelijke posts) / fiets- en wandelroute Tour de Tepe / challenges papieren sieraden maken en natuurfotografie / programma CODA ExperienceLab / shortdocu’s met kunstenaars op YouTube / Maand van de Geschiedenis / Nightrun / posts over Het grote verhaal van Apeldoorn / prikkelarm museumbezoek / content over IDO en Taalhuis (LinkedIn) / Queer geschiedenismaand / Kinderboekenweek / Maaiveld festival / vlogs met Shotofculture.
Digitale nieuwsbrieven
Het mailingbestand via inschrijving op de website van CODA omvat 21.089 abonnees (18.916 in 2021). In 2022 werden 12 nieuwsbrieven verstuurd naar in totaal 73.816 ontvangers. De populairste mailings gingen over nieuwe tentoonstellingen in de zomerperiode, Maaiveld Festival en het Nachtkwartier-evenement in november.