ONLINE

Social media & nieuwsbrieven

CODA deelde nieuws, previews, collectie-inspiratie, online activiteiten, blogs, vlogs, foto’s en video’s en ging de interactie aan met 8.017 leden op Facebook, 7.159 volgers op Twitter en 8.582 op Instagram. Vooral de Instagram-community groeide: eind 2020 had de pagina nog 6.400 volgers. De CODA Facebook-communities groeiden: Taalhuis van 189 naar 240 leden en de online Verhalentafel van 56 naar 321 leden. Op het YouTube-kanaal van CODA werd 17.454 (2020: 5.429) keer een video bekeken. Op Twitter deelden we onder andere het laatste nieuws van CODA en gaven we inzicht in activiteiten en gebeurtenissen vanuit de actualiteit. Facebook werd veelal gebruikt om activiteiten, evenementen en videocontent (CODA-breed) onder de aandacht te brengen. Instagram belichtte veelal onderwerpen gerelateerd aan tentoonstellingen, de CODA collectie en het ExperienceLab.

Populaire social media topics

CODA Paper Art (inhoudelijk en animaties) / fiets- en wandelroute Tour de Papier / challenges / programma CODA ExperienceLab / online tours Keramiek Triënnale / PAN Amsterdam / Maand van de Geschiedenis / heropeningen en versoepelingen / posts over Herinneringscentrum Apeldoornsche Bosch / podcast Paper Talk / prikkelarm museumbezoek / content over leesbevordering (Twitter).

Digitale nieuwsbrieven

Het mailingbestand via inschrijving op de website van CODA bevat 18.916 leden. In 2021 werden 17 nieuwsbrieven verstuurd naar in totaal 65.787 ontvangers. De populairste mailings gingen over CODA Paper Art, een winactie, heropening in het derde kwartaal en vakantieprogrammering.