ORGANISATIE

Inspiratie & intern

Inspiratie

Vanaf het eerste moment van sluiting bleven we intern – ook op afstand – in verbinding met elkaar. Door elkaar te ondersteunen en uit te dagen bij het ontwikkelen van nieuwe vormen van dienstverlening, en door bestaande dienstverlening op een ander manier aan te bieden, bleven we in contact met onze leden, bezoekers, geïnteresseerden én met elkaar. Voor de heropening in mei-juni schreef stadsdichter Herman Kattemölle het gedicht Welkom, dat via YouTube werd voorgedragen door CODA medewerkers.

CODA directeur Carin Reinders stuurde in 2021 namens het managementteam ruim 16 updates naar alle medewerkers. In deze updates vermeldde ze niet alleen het laatste nieuws over de coronasituatie en hoe dit effect had op CODA; zij riep bovenal op om elkaar te ondersteunen en inspireren. De updates gaven aanleiding tot gesprek en de mogelijkheid elkaar op te zoeken, te delen en in lopende en nieuwe projecten ook nieuwe samenwerkingen te initiëren en te vinden.

“Wij gaan onverstoorbaar voort en verder en tellen vooral de zegeningen van onze geopende voordeuren. Want dat is het meest belangrijke nu en ook verderop in het jaar. Iedereen heeft in de afgelopen maanden van onze klanten mooie dingen gehoord over CODA als lichtpunt, inspiratiepunt en informatiepunt.”

– uit een update van CODA directeur Carin Reinders m.b.t. de maatregelen na heropening

Intern

Bij CODA staat een leven lang leren centraal. Voor publiek, voor onze bezoekers en voor onze medewerkers. Dit betekent bijvoorbeeld ook dat CODA medewerkers breed inzetbaar zijn. Net zoals we in onze programmering cross-overs en verbindingen tussen de functionaliteiten tot stand brengen, doen we dat ook met onze medewerkers. Ze werken voor heel CODA en op alle onderdelen. Bezoekers en klanten vertellen en informeren over kunst, cultuur, literatuur, poëzie, historie, innovatie en erfgoed en ze hiermee inspireren en laten experimenteren, is het DNA van CODA. Dat zit in al onze medewerkers.