CODA MUSEUM

CODA Atelier

Tijdens de sluiting van CODA Atelier, tot juni, konden bezoekers via CODA Afhaalbieb voor kinderen het tasje Kijk op keramiek ophalen (250 deelnemers). Het tasje bevatte onder andere materialen en QR-kaarten waarmee online over zes kunstenaars opdrachten gemaakt konden worden. Vanaf de heropening kon iedereen in CODA Atelier aan de slag met het thema papier. Het werk Plooibaar van kunstenaar Hanneke Adelaar stond centraal en was de inspiratie voor het maken van een gezamenlijk werk dat bestond uit kleine, door bezoekers gemaakte kunstkubussen die elk een eigen verhaal vertelden. Halverwege CODA Paper Art werd het programma aangepast door in te spelen op de steeds toenemende papierschaarste op wereldwijde schaal. Bezoekers konden eerder gemaakte kubussen upcyclen. Er werden ruim 2500 kubussen gemaakt. Vanuit het lesprogramma Cultuurmenu deden 292 PO-leerlingen en 685 VO-leerlingen mee. Het ontdekken van kunstwerken in CODA Paper Art, waarna deze inspiratie kon worden verwerkt in CODA Atelier, werd eveneens ingezet als onderdeel van de Zomerschool i.s.m. Stichting Leergeld (120 leerlingen).

“Mooi om te doen voor kinderen én volwassenen, onze creatie is nu onderdeel van een kunstwerk en we hebben het dus ook als museumstuk gemaakt en gefotografeerd.”
– bezoeker CODA Atelier