CODA zakelijk & verhuur

Verschillende externe partijen maakten gebruik van één van de vele ruimtes die CODA zowel in CODA Centrale Bibliotheek, CODA Junior als in CODA Museum verhuurde. Stichting Apeldoorn Marketing is één van de vaste huurders: zij huren het hele jaar ruimte boven CODA Museum.

In juni werd het nieuwe CODA Café in gebruik genomen. Dit totaal vernieuwde concept biedt binnen plaats aan circa 85 gasten; op het terras aan zowel de voor- als achterzijde is aanvullend plaats voor in totaal circa 55 personen. Mede door de betere zichtbaarheid en het aan de straatzijde gelegen terras, kon CODA Café vanaf juni op veel bezoekers rekenen.

In één van de zalen boven CODA Museum is CODA Lunchroom ingericht, een ruimte die aanvullend gehuurd kan worden bij een van de zalen. CODA Lunchroom biedt plaats aan maximaal 63 gasten.

Vanwege de verbouwing van het gemeentehuis, heeft de gemeente Apeldoorn regelmatig één of meerdere ruimtes binnen CODA gehuurd waar bijeenkomsten en evenementen gehouden werden. Bijzonder was de lachworkshop die in één van de vergaderzalen gegeven werd.

In september hield Amnesty International hun jaarlijkse vrijwilligersdag in CODA waarvoor alle zalen afgehuurd werden. Vrijwilligers konden meedoen aan verschillende workshops en diverse lezingen bijwonen. Naast koffie en thee verzorgde CODA Café ook de lunch voor de ruim 80 aanwezigen.

Deelnemers aan de HCC!Genealogiedag konden in oktober terecht in het auditorium en diverse zalen in zowel het museum als de bibliotheek. Sprekers en andere betrokkenen aan deze dag kregen koffie, thee en een lunch die verzorgd werden door CODA Café.

Rond de tentoonstelling CODA Paper Art werden 39 rondleidingen voor verschillende vrijwilligers verzorgd.

Ruim 350 personen bezochten de afsluitende borrel van de landelijke Reuvensdagen. In de Etalage genoten ze van een borrel en diverse warme en koude hapjes, verzorgd door CODA Café.

Tot slot zijn er rondleidingen verzorgd voor delegaties van verschillende bibliotheken uit Duitsland. Hierbij was er niet alleen aandacht voor de tentoonstellingen in CODA Museum, maar ook voor bijvoorbeeld CODA FabLab en CODA VR Lab als onderdeel van CODA Junior en hoe de onderdelen museum, archief, erfgoed en bibliotheek samengebracht worden.

Daarnaast huurden het Kadaster, de Belastingdienst, de Rijksoverheid en Omgevingsdienst Veluwe IJssel (regelmatig) één of meerdere ruimtes.