CODA online

Iedereen die op de hoogte wilde blijven van CODA activiteiten en nieuws, kon dit via verschillende online kanalen volgen. Naast de eigen website werden ook social media kanalen ingezet als Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Onze online dienstverlening werd doorlopend gemonitord en geoptimaliseerd, waarbij het delen van informatie volgens de CODA kernwaarden ‘verbinden, verrijken, verrassen’ het uitgangspunt was.

Om onze bezoekers op de juiste manier te bereiken en te informeren, optimaliseerden we onze online informatiestroom doorlopend. Dit deden we onder andere door data-analyses en door bij breed toegankelijke content eveneens een link naar meer verdiepende informatie op te nemen. Door ervoor te zorgen dat de informatie op een aantrekkelijke, toegankelijke manier met de juiste doelgroep gedeeld werd, nam het aantal online bezoekers toe en werd de forumfunctie van CODA als cultuurhuis belangrijker.

Website

Op de CODA-website was dagelijks alle informatie over de verschillende CODA onderdelen te vinden, al dan niet ondergebracht op specifieke pagina’s. Inspiratie stond en staat hierbij centraal. De website werd in totaal 609.970 keer bezocht, ruim 86.000 keer meer dan in 2018. Het aantal bezoeken dat vanuit Google AdWords werd gerealiseerd, is 51.200; dat is ruim 8% meer dan in 2018. In totaal bezochten 18.962 bezoekers onze site vanuit social media (2018: 15.647) en 6.009 vanuit de nieuwsbrief (4.000 in 2018).

Naast praktische informatie over bijvoorbeeld tentoonstellingen, workshops en openingstijden, werden ook online services verleend om het onze bezoekers en klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Voorbeelden hiervan waren het online kopen van tickets voor CODA Museum of voor één van de lezingen en workshops en het reserveren van een boek of het verlengen van een reservering.